BÄSTA (!) FRUKOSTSTÄLLET I NEW YORK | PT. 7

NEW YORK PT.3
| När vi hittade vår favoritbutik i hela New York
NEW YORK PT.4 | Anledningen till varför vi skippade frihetsgudinnan
NEW YORK PT.5 | Happy new year!!!!
NEW YORK PT.6 | Första gången på Times Square

För typish ett par månader sen startade jag ett litet "bloggprojekt" där jag skulle skriva om min vecka i New York över nyår 2016/2017. Planen var att dela upp resan i olika delar då vi gjorde så mycket varje dag under denna veckan och allting fick inte plats i ett och samma inlägg. Idag tänkte jag fortsätta med detta projekt och dela med mig av PART 5. Om ni inte läst de andra delarna finns de att få tag på här: PART 1, PART 2, PART 3, PART 4, PART 5, PART 6

NEW YORK CITY // PART 7

Vår allra sista heldag i New York var enligt mig en av de allra bästa på hela resan då vi hann med så mycket och då bl.a. hittade vårt absoluta favorit av frukostställen. Dagen började med tidigt uppvaknande då vi skulle "ställa oss i kön" till Empire State Building. Väl framme vid typ 07:00 såg vi att vi var bland de 5 första - yay! Dock var jag astrött och kinkig som vanligt då klockan var långt innan 8 (jag är inte mänsklig innan 8 haha..). Vi var dom första som gick ut ur hissen på högsta våningen för att bevittna den grymt häftiga utsikten. Dock gillade jag Top Of The Rock liiiite mer, men detta var minst sagt SUPERCOOLT ändå!

Efter vår lilla sightseeing från en högre våning tog vi tunnelbanan från Penn Station ner till Lower Manhattan vid 10/11-tiden. Vi hittade bästa frukoststället som låg i Soho/Chinatown typ vid namn "The Butcher's Daughter". EP valde amerikanska pannkakor till frukost och jag tog havregrynsgröt. DAMN vad gott det var! Och se hur Instagram-vänliga bilderna nedan är ;-)

THE BUTCHER'S DAUGHTER

Happy couple lol.

Med mätta och belåtna magar tog vi vårt pick och pack för att vandra vidare uppåt i New York. Det slutade med att vi gick hela vägen upp från Lower Manhattan till Central Park haha. På vägen bevittnade platser så som Trump Tower (blä) och Apple-butiken som är så välkänd (stor glaskub). Jag köpte mig en salty pretzel och kände mig genast som en genuin New York-bo alltså.

Att gå i Central Park var också en upplevelse i sig då man så många gånger sett den platsen i filmer och serier - och nu var man DÄR. Haha, starstruck much? Dock var det relativt dött i parken då det var kallt och regnigt - tror att detta är en plats som man hellre ska besöka under sommarhalvåret då solen skiner och allting är grönt och vackert. But still, I liked it because it was damn cool!

Vi bestämde oss för att även gå från Central Park "hem" till vårt hotell som låg på Times Square. På vägen hittade vi en butik som hade lösgodis (!!!) - och som den godisälskare jag är var jag såklart tvungen att köpa med mig en påse. Enda nackdelen var väl att priset var 5 gånger så dyrt i jämförelse med här hemma haha. Men gott var det! Efter denna extremt långa promenad genom New York på cirka 30 kilometer sammanlagt däckade vi båda direkt i sängen på hotellet så fort vi kom dit. Men som sagt - en grymt bra dag där vi såg så mycket, därav är det även en av mina absoluta favoritdagar från vår resa. Kram!