HAPPY NEW YEAR!!! | PT. 5

NEW YORK PT.3
| När vi hittade vår favoritbutik i hela New York
NEW YORK PT.4 | Anledningen till varför vi skippade frihetsgudinnan

För typish ett par månader sen startade jag ett litet "bloggprojekt" där jag skulle skriva om min vecka i New York över nyår 2016/2017. Planen var att dela upp resan i olika delar då vi gjorde så mycket varje dag under denna veckan och allting fick inte plats i ett och samma inlägg. Idag tänkte jag fortsätta med detta projekt och dela med mig av PART 5. Om ni inte läst de andra delarna finns de att få tag på här: PART 1, PART 2 PART 3, PART 4.

NEW YORK CITY // PART 5

Vår dag 5 i New York var också nyårsafton! Vi hade planerat in att åka till Top Of The Rock under dagstimmarna för att se & knäppa ett par snygga bilder på stadsvyn (+ Empire State Builiding som man kan se från denna byggnad).

Vi gick upp relativt tidigt och tog tunnelbanan in till Manhattan för att ställa oss i Top Of The Rock-kön. Väl i kön fick vi en biljett där det stod en tid som vi skulle komma tillbaka för att åka hissen upp. Rätt smidigt system ändå då man slapp stå i kö alt för länge då man i stället kom tillbaka när ens egen hisstid var aktuell. När tiden väl var inne gick vi tillbaka till byggnaden för att få åka upp till toppen. But damn vad mycket folk det var, sinnes.

Utsikten från Top Of The Rock var enligt mig bättre än utsikten från Empire State Building. Det var både smidigare att ta sig upp + att utsikten med självaste Empire i centrum blev mycket bättre. Mina bilder härifrån är mina absoluta favoriter i mitt portfolio och jag har en stor tavla hemma på bilden nedan.

Knäppte av minst 1000 bilder under denna dagen haha. Men så värt! Fick med mig hem fantastiska bilder som jag än idag kan sitta och glo på och vara extremt stolt. Efter detta gick vi runt på gatorna och letade efter sneakers. Hittade inget par under hela resan :(

N E W  Y E A R ' S  E V E

Efter vår visit på Top Of The Rock och skoletandet ute på gatorna åkte vi hemåt igen för att börja fixa oss inför nyårsmiddagen som vi hade bokat på kvällen. Vi bokade bord på en grekisk restaurang mitt på Manhattan där vi åt trerätters - vilket var übermys. Lite dyrare än vad vi tänkt (hahaha....) men absolut ett minne 4 life!

Sen vid tolvslaget gick vi ut på Manhattans gator för att skymta "The Ball Drop" på avstånd. Hello 2017 <3 ​Snabbt därefter såg vi till att hoppa in i en Uber och åka tillbaka till hotellet då vi visste att hela New York annars skulle ockupera alla taxibilar. Väl hemma på hotellet kollade vi på lite fyrverkerier från avstånd och drack lite skumpa. Gött ska det vara!

En supermysig dag i New York, och en nyårsafton som jag kommer minnas för resten av livet. Även fast man gärna hade velat vara on the spot på Times Square kändes det inte värt att stå i kö hela dagen, utan vi kunde likväl se det på avstånd. Kram!